További testrészek

Kar gyógytorna. Vállsérültek, vállműtöttek gyógytornája - rögzítés levétele után

Vállsérültek, vállműtöttek gyógytornája - rögzítés levétele után

Vállsérültek, kar gyógytorna gyógytornája - rögzítés levétele után Szerző: WEBBeteg - Keczán Judit, gyógytornász Válltáji sérülést követően - ha az orvos megengedi a vállízület mozgatását - lassan elkezdhetjük az óvatos bemozgatást. Legszerencsésebb, ha egy gyógytornászt személyesen is fel tudunk keresni, aki személyre szabottan tanítja be a gyakorlatokat.

Ha erre nincs mód, akkor az alábbi egyszerű gyakorlatokkal is kar gyógytorna elkezdhetjük a tornázást. Számolni kell azzal, hogy a gyakorlatok — még a kíméletességet, fokozatosságot szem előtt tartva is — fájdalommal járnak majd.

Alapvetően egy-egy gyakorlatot a fájdalomhatárig, illetve enyhébb fájdalomérzetig szoktunk végezni, viszont fontos tudni betegként, hogy kar gyógytorna sérülésből csak a rendszeres tornával érhetjük el a sikeres felépülést. Hirdetés Fájdalomcsillapítás torna közben A fájdalom csillapítására tegyünk a torna előtt vagy után behűtött jégzselét — vagy egy zacskó zöldborsót a fagyasztóból — a kezelendő felületre.

Ügyeljünk rá, kar gyógytorna a hűtés és a bőrfelület közé kerüljön egy réteg ruha, és maximum 10 percig tartson a hűtés.

Egyéb esetben fájdalomcsillapítót is alkalmazhatunk. Kiindulópont Kiinduló gyakorlatként támasszuk alá ép karunkkal a sérültet úgy, mintha egy babát fognánk a karjainkban. Ringassuk a karjainkat jobbra és balra, miközben az ép karral segítjük a sérült végtag mozgását. Hajoljunk előre és engedjük lógni a karjainkat. Ilyekor a gravitáció segít a kar mozgatásában, enyhén megnyújtva az izmokat.

Felkar | oscommerce-extra.hu

A gyakorlatot széken ülve is lehet végezni. Hajoljunk oldalra majd vissza, karjainkat lógassuk a kar gyógytorna köszvény tünetei lábon szabadon. Tegyük a kezünket egy óriáslabdára és gördítsük a labdát előre és hátra. Eleinte a labda lehet alacsonyan, pl.

kar gyógytorna mi fáj a csípőízületre járás közben

Ahogy telnek a napok, egyre jobban kiteljesedik a sérült kar mozgása. Végezzünk a gördítés közben körzéseket a labdával.

Egy gázcsövön, bordásfalon vagy egy falra rögzített kampón keresztül vezessünk át egy guriga fáslit - ehhez kérjünk segítséget. Álljunk háttal a fal mellé, tekerjük a fáslit a kezeinkre, a könyökünk így hajlítva lesz.

A következő mozdulatoknál — egy daru mozgásához hasonlóan - az ép kar húzza fel a sérültet. Így a sérült kart tehermentesítjük, mégis enyhe mozgásban tartjuk.

kar gyógytorna a lábak duzzanata ízületek gyulladása

Ügyeljünk arra, hogy ne húzzuk fel a lapockánkat, vállunkat! Ugyanezzel a technikával nyújtsuk a könyököket előre, majd vissza. Nyújtott könyök mellette húzzuk a fáslit le az ép karral magunk előtt, majd próbáljuk meg visszaengedni. Oldalsíkban a fallal párhuzamosan is végezzük a karemelést.

A váll- és a karizom erősítése gyógytornával

Végezzünk mellúszó mozdulatokat. Üljünk le egy székre, hátunkat támasszuk meg. Összekulcsoljuk a kezeinket és az ép kar segítségével végezzünk előre körző mozgást rajzoljunk nagy pocakot magunknak.

Végezzünk visszafelé is körzéseket.

kar gyógytorna ha folyamatosan ül fájó ízületek

Nyújtsuk az összekulcsolt karjainkat magasra és vissza. Egy seprűnyél segítségével hatékonyan segíthetjük az ép karunkkal a másikat. Fogjuk meg a kar gyógytorna és végezzünk körzéseket előre és hátra.

  1. Ízületi fájdalom okai futás közben
  2. Felkar Felkarcsonttörés és izomeredetű panaszok kinesio tape kezeléssel, gyógytornával történő terápiája.
  3. Ha az ízületek fájnak mit jelent ez
  4. Folyadék a térdízülethez

Emeljük fel a jobb és bal végét, nézzünk utána a szemünkkel. Nyújtott könyökkel csavarjuk jobbra és balra a karjainkat. Ahogy ügyesedik a karunk, bátran kezdjünk törölgetésbe és ablakpucolásba.

A sepregetés, porszívózás és gereblyézés is hasznos tornagyakorlatok a sérült váll megerősítéséhez, ne féljünk az aktivitástól! Forrás: WEBBeteg.